Det kommer aldrig va över för mig

Jag har kommit in i en sån period då jag bara vill sitta i kvälls solen och skriva och läsa. är inne i min trejde bok denna månad vilket bara kan betyd att min hjärna är i kaos med mig själv. men det är i kaoset man blir som mest motoverad och insperad till att kunna sätta sig ner och få ner nåt på pappret. det är också den lättaste vägen att komma bort och bara kunna gömma sig i bokpärmens skydd och glömma bort verkligheten. 
 
Jag hatar att gå runt och funder på saker det är kanske är därför jag en av dom få som går runt med en klump i magen över framtiden. Jag kommer gå ut med fruktansvärt dåliga betyg men jag har under detta år förståt att jag klara helt enkelt inte av att plugga så har inga planer att plugga vidare så jag bryr mig faktiskt inte, jag kommer ha flera runt om mig som kommer se ner på mig pågrund av det ovh jag hatar verkligen det där kravet att man ska kunna skryta med att man har den här utbildningen och jag har så himla bra och kredit jobb. Är det någonting jag bryr mig så lite om så är det vad folk kommer jobba med i framtiden man får göra vad man vill bara man är lycklig och om det kanske kan bli i mitt fall att jag sliter på samma jobb som nu bor i en liten skit lägenhet men får göra det jag älskar på sidan av så skulle det vara det mest underbara som hänt mig.
 
 Den åsikt jag bryr mig mest om det är min mammas och hon gav mig bara en lång kram och sa att du är nog en sån som inte behöver en satans utbildning för ett tråkigt jobb som inte kommer passa dig och sedan står du vid den punkt du står på nu. jag har ett mål och jag tänker inte ge upp för ens jag når botten eller når toppen.
 
Jag längtar till om några år då man kommer tillbaka till Norrtälje och får se om folk bara har pratat och berätta högt om allt dom ska göra efter studenten men får se vilka som har uppfyllt sina drömmar eller om dom blev kvar på samma ställe eller sitter fast på någon högskola. Jag är dock bara orolig att jag kan vara en av dom personerna som blir kvar men jag tror att jag skulle falla in i väggen av utråkan om jag ska forsätta se samma gamla gator som förut och samma vanliga människor.
 
Jag ska någonstans men jag vet inte vart än men jag tänker inte stressa mig fram ett svar jag ska ta studenten, jobba som ett svin ett tag och sedan hoppas jag att jag inte kommer spendera 2014 i denna stad eller detta land

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0