Punkt 1. Presentera mig själv

Oj detta kommer väl bli ett ändå stort tråkigt fakta inlägg om mig själv x) I alla fall jag heter Sofia Elly Dahlqvist, kallas för det mesta för Dahlan pågrund av att när jag gick i fyran så var vi två stycken i klassen som hette Sofia och min brorsa kallades Dalarn så dem i min klass snodde det och ändrde det lite och sen har det sutit kvar :P
Jag bor ungefär en timme utanför Stockholm i den halv lilla staden Norrtälje.
Jag bor sedan första maj i Fågelsången vi bodde förut utanför Norrtälje i Roslagsbro. Jag hatade att bo inne i stan första månderna pågrund av olika andeldningar och jag sov i stortsätt tre timmar varje natt första månaden men det har blivit bättre med tiden och nu gillar jag stället mer och mer.

Jag har en häst som jag älskar mer än något annat som jag tyvär inte hara haft tillräckligt med tid för senaste tiden men det ska det bli ändring på. Jag har på senaste tiden blivit ordnings knakare förut kunde mitt rum alltid se ut som en svinstia men nu är allt på en plats och jag kägger alltid saker på sin rätt plats för att det inte ska se stökigt ut :P

Jag är ungefär 176 cm lång känner mig ständigt som en jätte även fast det inte är jobbigt lång så är många av mina tjej kompisar under 170 men men sånt är livet det kokmmer alltid nåt bra ur det man tycker är fel på sig själv.
Jag har alltid haft kroppkompelx jag hade en tid i sjuan då jag knappt åt något för att jag tyckte det var så jobbigt i skolan, nu i nian försökte jag alltid ha nån ny stil av nån andleding blev typ emo ett tag av nån andeldning men var orolig att min brorsa skulle tycka jag var pinsam så ändra kanska snabbt innan det hann bli nån jätte grej.

Jag är extremt flygrädd när vi åkte hem från Lanzarote i våras satt jag och grinade hela väggen även fast det inte var någon turbelens men jag är även jätte höjdrädd så det är väl därför jag får panik å fort jag tittar ut genom ett flygplans fönster.

Jag är smått besatt av Twilight lästa alla böcker på svenska fyra gånger och alla på engelska tre gånger och sätt filmerna MÅNGA gånger, Jag och min kompis Lina såg New moon fem gånger tror jag första gången på midnattsvisningen här i norrtälje och sen premiären på Rigoletto och sen ett par gånger till efter det :P
Jag väntar som en gris till den 3 december då Eclipse kommer ut på Dvd men blir väl att önska sig i Julklapp.

Nu kommer jag inte på nåt mer så nu ska jag sova God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0